piątek, 23 stycznia 2015

Sernik ROSA - przepis krok po kroku!


Hej!! Dziś przychodzę do Was z kolejnym przepisem. Tym razem jest to sernik, którym wszyscy się zachwycają. Wygląda kusząco, smakuje wyśmienicie... Masa serowa jest delikatna, mazista, pianka delikatna. Niebo w gębie! Przepis dostałam od mojej mamy, ale lekko go zmodyfikowałam...
Zapraszam.

Sernik Rosa
Składniki:
Ciasto:
1.5 szklanki mąki
0,75 szklanki cukru
0,5 kostki margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 żółtka
Masa serowa:
1 kg sera z wiaderka - u mnie "Mój ulubiony" z Wielunia.
2 jajka
5 żółtek
0,75 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
2 budynie waniliowe lub śmietankowe - u mnie jeden budyń i 40g mąki ziemniaczanej
500-600ml mleka
0,5 szklanki oleju
Piana z białek:
8 białek
0,75 szklanki cukru


Ciasto: Margarynę posiekać, dodać mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz żółtka i zagnieść gładkie, zwarte ciasto. 
Kulę zawinąć w folię i włożyć do zamrażarki na czas przygotowania masy serowej.*
Ciasto rozwałkować na wielkość blaszki lub zetrzeć na tarce i dłońmi wyrównać. 

* Nie trzeba wkładać do zamrażarki, można od razu wyłożyć na blachę. 
Mi lepiej ściera się ochłodzone ciasto.


Masa serowa: Ubić jajka z żółtkami i cukrem oraz cukrem wanilinowym. Kiedy nie czuć już ziarenek cukru dodawać po łyżce sera i dalej miksować. Do zmiksowanego sera dodać proszek budyniowy*. Następnie mleko, a na końcu olej. Wszystko zmiksować na jednolitą masę. 
Masa będzie rzadka, ale tak ma być**.
Masę serową przelewamy na przygotowany wcześniej spód. 
Pieczemy 50-55 minut w 180*C (z termoobiegiem przy 160*C).

* ja za późno zorientowałam się, że mam tylko jeden budyń, dlatego poratowałam się mąką ziemniaczaną.
** Masę serową można przygotować dzień wcześniej lub włożyć na godzinę do lodówki, wtedy troszkę zgęstnieje, ale wg mnie nie jest to konieczne.

 Piana z białek: Białka ubijamy z cukrem na sztywną pianę przez ok. 8-10 minut.
Pianę przekładamy na upieczony, gorący sernik. 
Ciasto wstawić ponownie do piekarnika na 5 minut na 160*C - ustawiając grzanie tylko na spód.
Następnie piec jeszcze przez 5-10 min minut z grzałkami na górę i dół przy 160*C
 (z termoobiegiem 140*C).

WAŻNE: Piana musi być tylko lekko zrumieniona. 
Na zbyt spieczonej pianie nie pojawią się kropelki rosy. 

Sernik studzić przez ok. 30 minut w uchylonym piekarniku. 
Następnie wyjąć i całkowicie ostudzić.
Przechowywać w lodówce. 

Smacznego!!!


Jeśli zdecydujecie się na skorzystanie z przepisu dajcie mi znać w komentarzu i podzielcie się efektami!!! :))))

17 komentarzy:

  1. Serniczek mniam dzięki za przepis napewno wypróbuje :) ps ser z Wielunia omg z mojej miejscowości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo go lubię :) Robię wg przepisu do Termimixa i wychodzi identyczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam Termimixa :), ale tradycyjną metodą też wychodzi świetnie :D

      Usuń
  3. Podany na talerzyku wygląda nieziemsko :D Aż szkoda go zjadać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację! Ale jak spróbujesz to nie żałujesz :D

      Usuń
  4. Mniaaam ^^ Ale ze mnie marny kucharz jest :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam kiedyś, ale dla mnie za mało "serowy". Lubię jak masa serowa to rzeczywiście sam zbity, wilgotny, ciężki twaróg...
    Ale przypadnie do gustu zwolennikom lekkich serników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My lubimy serniki na zimno i lekkie serniczki. Takie zwykłe, typowo polskie, ciężkie serniki są dla nas za suche

      Usuń
    2. O nie! Niemożliwe... One własnie są takie ciężkie od wody, wilgotne...
      A próbowałaś z ziemniakami? On jest bardzo serowy, a jednocześnie bardzo wilgotny...

      Usuń
  6. Sernik z ziemniakami ? ;o
    Właśnie od dziś postanowiliśmy spróbować po raz X jeść zdrowo, a więc serniczki muszą pocczekać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ co Ty mówisz... Sernik to samo białko...do tego ziemniaczki, więc zdrowe warzywa :D:D

      Jakby się Wam odwidziało, to zapraszam do siebie po przepis:
      http://kempkowo.blogspot.com/2014/02/sernik-z-ziemniakami.html
      (Mam nadzieję, że to nie jest nachalna reklama :D)

      Usuń
  7. je vous remercie de très bonnes informations, peut être utile pour nous tous
    Vitamin Alami Untuk Memutihkan Wajah Dan Tubuh

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapewniamy lekarstwa do leczenia różnych problemów zdrowotnych, stosując lek, który został przewidziany i ziarna można leczyć chorobę całkowicie.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń

Na wszelkie pytania odpowiem pod postem.
Dziękuję za wyrażenie swojej opinii :)